2017. szeptember 17., vasárnap

Biztonságos?

Jó kis film volt az, Dustin Hoffmannal :)

Reggeli.
Valahogy el kell kezdeni a napot. A feredőszobai dolgok azok még nem a kezdet, azok csak egyfajta előkészületek, ráadásul félig csukott szemmel, gondolattalan gondolatokkal. Marad hát a reggeli (legalábbis itt és most).



Ha kinézek az ablakon, megnyugodva látom azt, hogy a tétizennyolcas tejeskocsi vigyáz ránk, vagy ha nem is ránk vigyáz, én azt játszom. Ott áll mindig a túloldalon, néha kis időre eltűnik, de aztán visszatér, majd körülményesen feltolat a páncéllemezekkel védett rendőrposzt fölé és beáll a szokott helyére. Két hete vagyok itt, azóta ott áll a járda fölött.
Persze az is lehet -sőt biztosra veszem-, hogy korábban is azon a helyen álldogált, vigyázva a hogyismondjákra és a mifenére. Reggel, délben és este látom az ebédlő aklakából, mivel a mi törzsasztalunk az ablaknál van. Soha nem ül oda senki rajtunk kívül, mert vagy másokat nem érdekel a látnivaló, vagy a fény, vagy csak túl messze esik a tálaló pulttól az a hely. Mindenesetre a saját wifink elér odáig, hiszen az iroda az ebédlőből nyílik. Gondolom az lehet a különterem, mi pedig einstandoltuk.
Bakancs a pihepuha szőnyegen...

Napközben nem látom a tétizennyolcast mert az "irodából" csak arra a nagyablakra* látok, amit meglövöldöztek pár napja vidám srácok. Nagyjából 3 centis köröket durrantottak bele az üvegbe, nem volt gyenge akármit is használtak, de a vastag üvegtáblát nem ütötte át egyik skuló sem**. Bár a Gold rádiót hallgattam a neten és a SADES füles baromijól szigetel, azért eljutottak hozzám a csattanások, de retusáltam.
Épp mint előző este, amikor Arsen a szerb geodéta pakolgatott mellettem, és hirtelen BUUUUMMMM! Megdörrent a nagyablak.
Ő már pucolt az ajtó felé, én még nem hallottam sem óbégatást, sem lövéseket, semmit, ami ilyesmivel jár normális helyeken. De azért én is becsúsztattam lassan a laptopom a hátizsákba, mert ahogy Micimackó szokta mondani: sohase lehessen tudni.
Fél perc sem kellett és kiderült, csak egy teherautó abroncsa durrant el.

Ma reggel a tétizennyolcas kicsit beszélgetett a tétizenhármassal, gondolom ő is ment valahova vigyázni, csak megállt pár pillanatra itt előttünk. Közben elhúzott mellettük a téötvenötös. Azt hiszem, hogy a száma alapján felsőbbrendűnek érezte magát, minthogy leálljon és ezekre a huszas alattiakra szentelje a drága idejét. Különben is, neki is vigyáznia kell valakire. Valahol.

Ebéd.
Csak hogy legyen közepe a napnak:



Magellánokkal küzdök épp. Ki az az elvetemült, aki nem garmint vesz manapság? A fillérbaszók.
Komolyan, nem tudom hogy maradt fenn ez a cég, aki a kőkorszakban (a GPS kőkorszakáról beszélünk) kezdte az ipart, jó cuccokat készítettek, de aztán valahogy elkanyarodtak a technikai evolúció során, sőt, ahogy látom inkább visszamásztak a fára. Az is egy megoldás, de a kérdés újra fölvetődik: hogy az ördögbe képesek fönnmaradni?
Az csak egy apróság, hogy rádugva a PC-re nem kapcsol be magátol, hiszen semmi gond, meg kell nyomni a gombot a tetejin, oszt tessék: világol.
Látjuk a menüt, a szívét, a lelkét és nem teccik. Ménem tud ez img formátumot beolvasni, abba belepakol az ember tíz-húsz-százezer pontot oszt keressed.
Nem. Ők ragaszkodnak az 500 ponthoz, ennyi a maximum és kész. Oldjad megfele, hülyeuser.
Még ezzel is kiegyeznék, de maga a dizájn, na az csal elő olyan rég elfeledett gondolatokat elmém porosodó 647. tornyából (itt raktározódnak a sajttorta receptek és a namajdénadokneked dolgok), hogy nekifutásból nekivágjam a falnak.
Pedig hát a kis vacakság semmiről nem tehet, de a tervezője (és az, aki gyártásba engedélyezte), az igen. Mert a kurzort képtelenség a kis csikló joy-jal úgy mozgatni, hogy ne nyomja meg közben az ember gyereke az entert. És akkor kész, megy a világba minden.
A következő dolog ami szarrá fog menni rajta, az a USB csatlakozót fedi. Az elem fedél is megérne egy misét... Olyan szép, hosszú, messzezengőt. Feketét.
Ehhh... szegény kis eXplorist 110. Hiába na, igaz a mondás: olcsó szarnak híg a leve.
Azért sikerült ráapplikálni az ellopott, elvesztett GRS, akksi, geofon listát, éccaka dógozni fognak az éjjelibátorok, hátha... Itt is a remény hal meg utoljára.

Vacsi.
Na ennek megadtuk a módját, Adanából ideköltözött és itt is nyitott egy nagyon menő kebab éttermet a tulaj, aki a főnök barátja. Nagy élmény volt, hihetetlen étterem, kiszolgálás, minden és az az íz... jahajj!



Este...
Bebeto.
Nasinasi. Aszongya: "Rainbow Twist", meg hogy Marshmallow. Az is rajta áll, hogy Fat free és hogy 100% halal certified de ezek nem hatnak meg igazán. Szeretem.
Amikor megtapogattam a polcon, kissé keménynek tűnt. Nem csoda, még este is volt vagy 40 fok a kis üzletben. Válogattam még ezt az, a minőségi cucc hűtőpultban figyelt.
A kisszatyorba pakoláskor a nagyfülű boltos mondta, hogy inkább ne vigyem el, kemény. Persze csak sejtettem azt, hogy ilyesmit szeretne közölni, még jó hogy a mutogatás nemzetközi (úgy nagyjából). Elmutogattam neki, hogy a pociban majd megoldódik a helyzet, viszem és kész.
Kibontottam, kemény, mint tarzan talpa. Vagy mint a betonrépa. Megkötött cement.



Átharapni nem lehet, a fogak alatt egyszerűen lapulni kezd, mint kalapács alatt az acél. Persze csak azután, hogy fogást találtunk rajta, mert addig csak forog a szánkban, mint vasorrú bába a mágneses viharban.
Aztán amikor már elég lapos (közben édeskés émelyítő ízt kezd kiizzadni magából) akkor kis darabkákat le lehet dolgozni belőle. Már a másodikkal harcolok épp, nem egyszerű művelet***.




* Én így hívom és kész!
** Szóltam az egyik felszólgálónak, jött, megnézte, aztán vigyorogva mondta, hogy ez itt így megy.
*** bedolgoztam az összeset, edződjön a szervezet felkiáltással, azt hiszem az álkapcsom is benne volt a buliban.


Zene.
Régi. I mean: örök.
Jó.