2018. február 11., vasárnap

Entek (Ant-ek)

Hangyák.
Nagyon kicsik, kicsik, közepesek, nagyok. És bazinagyok.

Az irodában a nagyon kicsik a jellemzőek, szinte alig lehet látni őket. Egyedül gyors mozgásuk hívja fel a figyelmet arra, hogy az bizony nem légyszar a kávéspult környékén. Sajnos a cukortartó nem teljesen zárt és tegnap ott bulizott benne egy fél hadsereg. Kivittem az ajtó elé a bandát és tetszik, nem tetszik, kifújtam őket a dobozból mindegy szálig.
Illetve úgy tűnik, hogy nem mindet, mert ma reggel találtam egy úszóbajnokot a kávémban.

Gondot igazán a nagyobbak jelentenek, no nem a méretük miatt, bár éppen az is belekongat a kottába: mert a nagyobb ugye méretesebbet harap és többet bír cipelni.
Konkrétan az ezekben a termesz várakban lakó népekre gondolok most, ez az igazi fájdalom a seggünkben, ahogy a művelt angol mondaná (mondja is).



Elég gyakori látnivaló az utak mentén, látszik hogy szorgos népek lakják, már ha csak azt a szempontot vizsgáljuk, hogy valakinek ezt föl kellett építenie, ugye.
A szorgosságukat most a saját bőrünkön tapasztaltuk meg, ugyanis kiderült, hogy a 3 évig Gabonban állomásozó teherautóink fa részeit -konkrétan a váz és a teherhordó rész közötti párna gerendákat- ügyesen felzabálták. A kocsi alá pillantva azt látjuk, hogy minden a megszokott rendben, szép kék festék az alvázon, fán mindenütt, de
WÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!! EGY BAZINAGY LEGALÁBB 4-5 CENTIS DARÁZS-SZERŰ FORMÁCIÓ REPKED FEL ALÁ!!! HOGY A FRANCBA JUTOTT BE?! MINDEN ABLAK ZÁRVA! A BEÉLESÍTETT LÉGYCSAPÓ A SZOBÁMBAN!!! Óvatosan a hátam a falnak vetve elsettenkedek az ajtóig, kitárom, kitámasztom a tűzoltó palackkal, majd vissza a fal mentén -közben a dög jön-megy, közeledik-távolodik- az ablakig, azt is elhúzom és jónéhány "takarodj" mantrát felé küldve várom hogy húzzon el, közben fél szemem rajta tartom, a másikkal pedig keresek valamit, amivel jobb belátásra bírhatom, ha épp az én dezodoromra vágyik.
Hirtelen elrepül, átvág a szoba közepén, majd a SOSEM nyitott ablakon át távozik! BASSZAMEG!!!
Reggel, míg a légkondik erőlködve felfű lehűtik a helységet, az ajtó és a szemben lévő egyik ablak nyitva. Ezeket 10 perc után bezárjuk. Az új srác, Ian, ezen változtatott, ezért aztán nem is vettem észre azt, hogy a bal oldalon IS elhúzta az ablakot és az bizony úgy maradt, mivel ezen akciója után fogta magát és elautózott kempelni. Pffffff...
Óvakodjatok az újaktól!

ha megbökjük csavarhúzóval, tollal, vagy akár az ujjunkkal, a fa porladva szétesik, és hirtelen realizáljuk: az egészet csak a vékony festékréteg tartotta össze.
Így pedig használni -főleg személyszállításra- életveszélyes (terepre ugyanis ezek a buszoztatják a lelkes segéderőt, a plató ülésekkel, biztonsági övvel felszerelve). Újabb gond szakadt hát a kínaiak nyakába és nem is kevés, ha megszámláljuk a kékeket.



Kaja:
Az rendben van, hogy a kínaiak fizetik az itt tartózkodásunk addig, amíg a tábor nem alkalmas a bedunyházásra, de hogy mi alapján, azt nem értem. Bármit rendelhetünk, bármikor (kivéve a töményet, az saját zsebre megy), benne van az árban, legyen az sör, üdítő, vagy a teljes étlap.
Soha nem írunk semmit alá, szóval honnan tudja a csóriseggű pénzügyes, hogy reggel/délben/este királyrákot ettünk seggébe dugott kaviárral, vagy csak rántottát? Aztán mennyi serital megy le esténként, ha a britek töltik magukba éjfélig, én pedig az első után kólára váltok?
Nagy kérdések ezek...
De a hal az finom :)



Ma a reggeli után kiszúrtam, hogy a serek és kólák alatt a hűtőben egy nagy füzér banán lapul. Kérdeztem, hogy nemelehetne-e, de határozott választ kaptam, NEM, az szmútihoz van elrakva. Bújkált bennem a kisördög, hogy akkor egy szmútit kérek, de inkább elhessegettem a gondolatot.


Zene :)