2022. szeptember 24., szombat

Idegen földön ha jár...

1982. szeptember
Épp befejeztük a WEGA 3D-t Kiskunhalason, kineveződtem - az akkori - Geofizikai Kutató Vállalat 1-es szeizmikus kutatócsoportjánál vezető geodétának, vagyis onnantól én dirigáltam a geodéziai részlegét a csoportnak. Csuda idők voltak!
Hát még milyen vékonyak!
Sportnapon:



Akkor még festegettem is:



1992. szeptember
Tunéziában épp nekiláttunk a második projektnek, és mivel a miJózsink hazament, innentől én vittem tovább a geodéziát, még négy éven át.
Első kiruccanásunk - mármint munkaügyileg - külföldre, ráadásul Afrikába, álomszép volt még akkor is, ha majd beleszakadtunk néha a munkába.
Itt épp a Chott-ra indulás előtt, a népek még nem ültek fel a pótkocsira:



Sekélyrefrakció. És futás...



2002. szeptember
Egyiptom. Már két éve toltuk itt a Western Geophysical geodéziáját, Craig, Paul bácsi és én. Ezidőtájt kebelezte be a céget a Schlumberger, amit magunk között csak scumbergernek hívtunk, nem ok nélkül...
Big Mo-val, mögöttünk a dózer túrja a homokot, lejárót készít.



Megkövesedett fák...



2012. szeptember
Afganisztán. Épp elkezdtük a harmadik projectet Herattól északra. Bár eddigi munkáim során az volt a legveszélyesebb vidék - Sárrétudvarit nem számolva -, imádtam minden pillanatát. Olyan... táborozós-katonás volt, mint régen, nagyon régen...
Ebéd valami romok között, védve a széltől:



Kiszaladunk körülnézni, hozzá munkavédelmi cucc dukál:



2022. szeptember
Angola. Tegnap itt is kiszaladtunk újra, megvizslatni az útcsinálókat, akik főleg a fúrós népnek gyártanak hozzáférést a dzsungelben. Bár egyesek szerint ez nem is dzsungel.
Végülis... csak fák... Rajtuk liánok és körülöttük bokrok:



És az utak mentén is csak ilyen nagy levelű izék...



Azért sikerült egy majomkenyérfát is elcsípni, ott csüng rajta a kenyér. Mármint a majomkenyér:



A fiúk fúrták a robbantólyukakat:



A traktor gyártotta az utakat a szavannán:



Aztán nekiugrott az erdőnek:



Bent megint szép színes volt a kajcsi, de legalább ehető:



Átlagos nap, több mint 40 éve...


Zene!