2022. szeptember 6., kedd

Post Covid izé...

Először az tűnt fel, hogy keserű a szám íze.
Pedig aznap nem is láttam még a napi híreket.
Nosza, öntsünk rá kólát, majd elviszi. Hát nem vitte el, egész nap ott gubbasztott a szájamban, de másnapra eltűnt, mintha sosem éreztem volna.
Aztán elrepült egy hét, kettő és újra megjelent, pedig istenire sikeredett a medvehagymás-tejszínes-gombás-marharagu...
No ekkor már furcsállottam kissé, mert oké az, hogy egyszer régen bezabáltam fenyőmagból, mert az jó - a hülyék szerint - és csak utána olvastam el azt, hogy két hétig keserű lesz minden ételnek az íze, de akkor már késő volt. De itt semmi ilyesmit nem ettem, csak a teljesen természetes dolgokat: bucatini all'amatriciana, gnocchi prosciutto, tagliatelle carbonara.

Szóval, hiába a három oltás, átestünk valamikor márciusban egy fertőzésen, az utólagos, kíváncsiságból megrendelt teszt kimutatta a ... ööö... izét a vérben, vagyis azt, ami megmondja, hogy valaha voltál-e "covidos".

Kissé utánatapogatva a dolgoknak kiderült, hogy lehet hogy nem is a covid utóhatásairól van itten nagyba' szó, hanem esetleg az oltás okoz egyfajta hogyismondjam: anomáliát?
Az biztos, hogy az orvosok tudnak erről, mert egyes osztályokon bizonyos orvosok felteszik az 50 forintos kérdést "volt oltva?". Csak ugye a kérdés miértjéről kussolnak. Utóbbi proof, de nem mondom meg honnan tudom, hehe.

Akkor hát mi van?
Úgy tűnik, hogy nem egyféle az "utóhatás", nálam az ízekkel van a gond (esetleg a szaglással is, mert néha olyat és megérzek, amit nem kellene), de más tünetek is felléphetnek.

Amikor itt elkészítettem az első kávém... nem is, először az ásványvíz.
Ugye köztudott, hogy utálom a klórt/hypót, és fényévekről megérzem azt a mennyiséget is, amit más akkor sem, ha mellette ül. Pesten pl. hányok a víz klórszagától, ha lehúzom a budit.
A bungallóban az első felbontott ásványvíz számomra ihatatlanul klóros mellékízzel rendelkezett, kértem is másik fajtát. Megkaptam, ott is volt mellékíz, de nem annyira, hogy ne bírjam ki.
Ezután jött a kávé, valami portugál fajta.
Nem ízlett.
Másnap kaptam Nescaffe-t -bár ez is portugál feliratos -, gondoltam: navégre!



Megkutyultam: vázze! Ennek tökugyanolyan az íze, mint a korábbinak!

Ez volt a második találkozásom a covid/oltás utóhatással.
2-3 nap múlva helyreálltak megint a dolgok: íze lett a kávénak, eltűnt a klóríz az ásványvízből...

Csak annyit szeretnék mindezek után mondani - nagylevegő, kifúj - hogy: ejjha!

Megjegyzés: sajnos még mindig vannak helyek a világban, ahova nem repülhetünk oltási igazolás nélkül, bár ennek sem tudom mi az értelme, amikor az utolsót valamikor a 2021. novemberében adták...
Ahhoz pl. hogy ide Angolába eljuthassak, ezek kellenek (pillanatnyilag):

Covid oltás igazolás:



Regisztráció a luandai reptérre érkezve a gyorsteszthez (ez azóta ingyenes lett, ott kell kitölteni egy nyomtatványt):



PCR teszt az érkezés előtt max 72 órával:


Plusz még ki kell tölteni egy online nyomtatványt, amihez fel kell tölteni többek között a PCR teszt eredményét.
Hazafelé szerencsére egyik sem kell.
Egyelőre...

Zene! (I know the truth is out there)