2008. július 26., szombat

A homok hatalma

Az előbb volt biztonsági megbeszélés, találtak egy fickót a sivatagban.
Vagy negyed óráig néztük a felvett videót... szépen lefeküdt a hátára, lába nyújtva, hasa eltűnt.
Megakadt a tartálykocsival, elindult a tábor felé, eltévedt, 24 óra múlva halott volt.
Itt elég ennyi idő ahhoz, hogy a víz eltűnjön az izmokból és csak zselé maradjon, amitől aztán ugye már nem olyan mozgékony az ember gyereke. Vagy lánya.
aztán szép lassan leáll a berendezés, mint a duracell nyúl akkor, ha sima elemet raknak bele...
Mellette ki volt rakva egy S betű forma, olyan méteres lehetett, ennyire futotta az összeszedett kövekből. De még ha meg ki is tudja rakni az S.O.S.-t, akkor is baszhatja, azt ugyanúgy nem látják meg a repülőről.
Autót ott hagyni.... Szaharában... barom...
Ja, 23 ezer liter víz volt a tartálykocsin.
Most pedig: vacsora.

Aztán a tus alatt állva hat hét után most először éreztem azt, hogy a Gatwick Northon beszerzett Head-and-Shoulders zöldalma illatú.
Hm... lassan visszatérnek a színek, a hangok, az illatok... még két nap.
Miközben folyt rám a víz egyre arra a fickóra gondoltam, aki egy tavat cipelt magával és mégis szomjan halt.
Valami istentelen kopasz kezelhette a kamerát, gondolom egy a kutató csapat katonái közül, mert túl gyorsan mozgatta ide-oda, tipikus hiba amikor valakinek nincs gyakorlata ilyesmiben, tudom, mert én is megtapasztaltam.
Vissza kell fogni magunkat, és lassan, még annál is lassabban pásztázni a kamerával, különben semmit sem lehet kivenni majd a képernyőn és a néző beleszédül mert olyan lesz a látvány, mintha egy gyorsan forgó ringlisről készült volna az egész.
Azt azért jól láttuk, hogy a hátán feküdt, két lába nyújtva, a karjai a teste mellett.
Felfelé nézett, az eget nézte, talán a napot ami megölte, bár a franc nézne a napba, túl erős a fénye itt.
Azon gondolkodtam, hogy ha én lettem volna ott, akkor én is a hátamon fekszem? Ezen hosszan elmerengtem...
Szerintem nem, ha már menni kell adjuk meg a módját. Először is kényelmesen elhelyezkedtem volna, valahogy úgy, ahogy aludni szoktam: hason, fejem a jobb karomon, bal lábam kinyújtva, jobb felhúzva, bokám a másik lábam térdén, bal kezem nyújtva mellettem. Ja és dúdolva valami dalt újra és újra, talán a Raindrops keep falling on my head lenne, talán a She was just seventeen, you know what I mean, olyan esőemberesen...
Aztán csak elaludnék...
És amikor megtalálnak majd, ha megtalálnak, látják hogy a bal kezem ujjai ökölbe vannak szorítva, kivéve a kinyújtott középsőt.
(Persze ki tudja, hogy amikor az izmok szárazak, képes-e még hajolni a kar, a láb? )


Vaduljunk :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hm? :)