2008. július 26., szombat

...és

lobogó hajjal, egymás kezét fogva rohanunk a parton majd kifulladva megállunk, elkaplak, felkaplak, körbe forgok veled aztán lassan leengedlek a kemény és a dagály felkúszó hullámaitól nedves homokra, és zihálva nézem a mosolygó csillogó szemed és én is mosolyogok önfeledten, és nem esik szó hogy megtörje a varázst, nem akarom hogy elmúljon ez a pillanat pedig tudom, már most pontosan tudom hogy amikor majd a vacsora után az ellobbanó gyertyák fényében még utolsót csillan az asztalon álló félig telt karcsú borospohár, és aztán hátulról átölellek az erkélyen és válladra hajtom a fejem és az esti szél finoman borzolja a hajad, csiklandozza majd az orrom és nevetnem kellene és mosolygok és grimaszolok is miközben együtt számoljuk majd a távoli lobogó fényeket a sötét csendes és nyugodt tengeren, mind-mind egy-egy halászhajó, és hallom a lelkesedést a hangodban és próbálom majd én is veled, de nem megy mert már távol járok, figyelem magamban a halk hangokat ahogy katt, katt, katt... és bár még érzem forró bőröd bársonyát, a hajad illatát, de már nem vagyok itt, már csak úgy mondom hogy "és ott is van egy", oda sem figyelve, mert már megmozdult bennem az emlék és tudom hogy mennem kell, de nem mondhatom el neked, még nem, mert nem értenéd és belehalnál ha most megtudnád, hát mosolygok veled és hirtelen rádöbbenek majd arra hogy mit is jelent az a szó az embereknek hogy hazugság, érzem a hozzá kapcsolódó gondolatokat, a torkomban hirtelen megjelenő gombóc, a keserű íz ami maró savként terjed a mellkasomban, a kimondhatatlan tör majd rám, pedig milyen egyszerű is lenne most elmondani, szeliden, érthetően, hogy figyelj kölyök, én nem tudok vigyázni rád, nem én vagyok az, aki vigyázni fog majd rád, mert bármennyire is szeretném, engem hívnak, és ha hívnak nekem mennem kell, mert ez mélyen belémkódolt kötelesség és felülír minden mást ha a megfelelő frekvencián szólítják és tegnap, tudod, amikor azt a hullócsillagot láttuk elvillanni, már tegnap megmondhattam volna hogy az nem hullócsillag volt, nem is egy az űrből bevágódó és a légkörben felizzó kődarabok közül ahogy olyan lelkesen magyaráztad nekem -látod, ezért is szeretlek, mert okos vagy-, már korábban elmondhattam volna hogy pontosan tudtam mikor és hol fog megjelenni, hiszen értem jött, de kaptam még időt, még van egy kis időm, de tudod ez már nem lesz olyan mint tegnap vagy tegnapelőtt volt, már záródnak a kapcsolatok bennem, olyan ez mint millió kis kapu amelyből millió út vezet hozzád és most ezek egyenként katt, katt, katt záródnak és ez ellen nem tehetsz semmit mert csak én hallom, ahogy itt is ott is katt, katt, katt, és én sem tudok ellene tenni de hazudnék -látod, megint itt ez a szó amit tőletek tanultam- ha azt mondanám hogy tenni akarok ellene, hát ölelj át, szoríts meg, mert rövid az éjszaka és még rövidebb lesz a holnap és amikor majd az utolsó kapu is bezáródik már nem fogom érteni a könnyet a szemeidben és félek ettől.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hm? :)