2023. január 16., hétfő

Hazafelé, 2022-ben

És pontosan 3 órával azután, hogy a Brusseles Airlines elfogadta a bizniszre upgradelésem, bejelentették, hogy törlik azt a járatot.
Mindezt a hazautazásom előtti délután.
Így aztán újra feléledt az erfransz. Érdekes, hogy ez az opció novemberben még nem volt választható, és nem hiszem, hogy lemondták volna sokan és ezért lett hirtelen szabad hely, mivel elég sok ülés közül válogathattam még így, az indulás előtti estén is.
Becsekkoltam, ismét csak fizetve a dupla ülésért (ami nem két széket jelent, mint tudjuk), viszont legalább még kihasználhattam a Gold kártya nyújtotta Sky Priority dolgokat.

Na de addig még el is kellett jutni, mert első ugye a szokásos Cabinda - Luanda kéjutazás.
Laptop a banyarollerben, ágynemű lehúzva a nászágyon, irány a reptér!
7:50-re szólt a jegyem, így 6-kor kipattantam a céges Toyotából, búcsút intettem a biztonsági tisztünknek és beálltam a sorba.
Örömöm - miszerint nem kell beállnom a bőröndösök sorába, mivel csak kézipoggyásszal utazom, a boarding pass-t pedig kinyomtattam - csak a bakterig tartott, aki az útlevélkezelés előtti ellenőrző kapunál strázsált.
Aszongya nekem szép cabindai tájszólásban - mert angolul nem beszélt-, hogy álljak csak félre.
Félreálltam, de úgy 10 perc múlva, miután még három utast odasorakoztatott mellém és az interferenciák nagyon mozgolódtak bennem, odadugtam az orra alá a beszállókártyám és megkérdeztem, hogy mi a ferdefasz van.
Erre rábökött a járatszámra, hogy az DT123. Majd mutatott egy másik kártyát, amelyen DT121 szerepelt. Majd ráírta az enyémre, hogy 12 H.
Rögtön leesett a magyar kockás papírtantusz, akkorát koppant, mintha legalábbis a Himalája tetejőrl dobtak volna le egy mázsás vasdarabot: ugyanis egy-két hete Lauren járt így, el sem érte a gépét, egy kellemes napot töltött még Luandában, a szabijából természetesen.
Az volt a nagy helyzet, hogy az idióták valamiért a reggeli (ez a DT121) járat mögé vagy 50 perccel beírták a délutáni (ez a DT123-as) járat számát, és frankón működött még az online csekkolás is, ahogy kell! (Ha valaki megnézi ma a TAAG Cabinda - Luanda menetrendet, ugyanezt látja, de ha délután megnézi az induló/érkező járatok státuszát, akkor a DT123-ast ott fogja megtalálni valamikor 2-3 óra környékén. Tudom, leellenőriztem, mert most a visszaút utáni márciusban esedékes hazafelé utamra is a DT123-ra vettek jegyet...)
Persze megpróbáltam feljutni, hátha akad üres hely, de tele volt, mint faluhelyen a déli busz, és szépen kinyomtatták 14:50-re az új beszállókártyám (persze a korábban foglalt ülésre).
Hogy egy elnézést, misemtudjukmiabaj-ra nem futotta, még megértem, de hogy egy vállrándításra sem, na az már azért pofátlanság!
Na jó... ez Afrika, mindenféle értelemben...

A reptér kiürült, csak néhányan ücsörögtek a fal mellett - mert pad egy szál sem -, azok, akiknek nem volt hova menni, mert megszívatta őket is a korai járat ígérete.
A kiscsajt nem érdekelte, elvolt magával. :)
Látva azt, hogy itt bizony nem lesz ebéd, azon agyaltam, hogy elballagok a kb. másfél kilométernyire lapuló szupermarketbe, mert kezdett melegedni az idő. Aztán úgy 9 felé letettem erről, mivel a hőmérséklet lassan felkúszott 34 fokra.
Véletlenül észrevettem, hogy az egyik beugróban egy Bar felirat csalogatja a gyanútlan népeket, nekilódultam én is.
Sajnos bent melegebb volt, mint kint, de legalább le tudtam tenni a sejjhajom, illetve fel, mert ilyen bárszékszerű ülőalkalmatosságokkal szerelték fel a helyiséget.
Szerettem volna valami ehetőt beszerezni, de csak iható dolgokat kínáltak, azokat legalább hűtőből.
Az idő vánszorgott, végre két óra magasságában elkezdett gyűlni a nép és siskerült bejutni a váróba.
Mivel az erfransz 22:50-kor indult, nem igazán zavart a csúszás, csak a belügy jelzett, de cefetül. Így aztán küldtem üzenetet Fatimának Luandába, hogy rendeljen pizzát, mert ott halok éhen a reptér és a staffhouse között, ha még egy órát várnom kell valami ehetőre.
Visszaírt, hogy milyet?
- Tonhalasat.
- Vékonytésztásat?
- Azt.
- Inni valamit?
- Kólát.
- Normált, vagy zérót?
- Normált, nem vagyok én beteg!
Ha még kérdez valamit, tuti felvisítok mint Tibi az Argo-ban:



Lerendeztem mindent, aztán hoppá! Csak nem Mr. Predator ül előttem?
Kis késéssel befutott a gépünk, kiszórták az utasokat és már tuszkoltak is bennünket, hogy lefaragjanak valamit abból a kis késésből.
Mivel egész eddig a forróságban rohadtam, gondoltam az utastérben a légkondi majd rendberak kicsit, de nem, 36 fokot mutatott a samu hőmérője.
Ma minden ellenem játszott, de nem érdekelt: december 29-e van és ha a fene fenét eszik, akkor is hazajutok!
Már ereszkedünk Luandában, némá: stadion!
Mario felkapott a reptéren, és még annyit sem tudtam mondani, hogy Landwirtschaftsausstellung, már beparkolt egy mellékutcába és egy percen belül ott volt az ölemben a méretes pizzás doboz, benne a vékonytésztás hagymás/tonhalassal és két doboz behűtött kóla, sejj!

Aztán este lett, simán átjutottam a reptéren mindenen, és a Lounge-ban még pakoltam a pizzára ezt meg azt...
(Karácsonyfa, nééééda! Karácsonyfa!)
Nem sokkal később már cipeltek is minket a géphez, amit még tankoltak:
Az egyik hajtómű... méretes jószág.
Hiába tudja az ember azt, hogy miként működik (visít mint az állat, amit elevenen nyúznak), csak rácsodálkozom mindig...
Úgy tűnik, hogy megint jól választottam. Tele volt a gép, csak én ültem egyedül.
A reggeliből kettőt rakott a ööö... légiutaskísérő bácsi, mondtam neki, hogy egy elég lesz, erre mosolyogva megjegyezte: de szerencsés vagyok!
Nem mondtam neki azt, hogy ez nem szerencse kérdése, úgy sem értette volna. :)
Aztán már 30-án délelőtt a felhők felett, valahol Bécs környékén:
És megvárt a karácsonyfa, alatta a sokminden, amit az én drágámtól kaptam.
Még a hallé is meleg volt...
... és jöttek a tradicionális szilveszter esti szendvicsek:


Aztán 2023 lett!




Zene!