2012. április 25., szerda

Mindig csak úton...


Az itt alapvető, Afganisztánban...
4-5 naponta költözünk, így az esetleges megfigyelők nem tudják kitapasztalni a közlekedési és egyéb szokásainkat. Ezért aztán most is felkerekedtünk a kerekekre és 85km sivatagi kerekezés után bekerekeztünk a majdani új táborhelyre, mely délre található a tadzsik határ beszögelésétől 9,9km-re.
Reggel, itt áll össze a nép a konvojhoz:



Ott hátul, a fehéres színű konténer előtti az én putrim :)

Aztán elindultunk mint anno Mózes, bele a pusztába, és hát ki más vezette volna a népeket mint én.
Még jó, hogy reggel feltöltöttem a garminba az útvonalat, mert ha nem teszem, akkor lehet, hogy Indiába lyukadunk ki.
Szépen követett a nép, meglehetős sebességgel, ami számomra meglepő volt, hiszen ha figyelembe vesszük a kocsik korát és állagát, akkor lehet, hogy nem is járunk messze Mózestől...



30km után elértük egy régi szeizmikus vonalunkat, amelyen a dózer utat vágott pár hónapja és rákanyarodtunk, mert épp jó irányba tartott. Itt nincs szükség navigálásra, fogtam hát magam és amennyire a zötyögéstől lehetett, nekiláttam a horizontal checking-nek, ami ugye vízszintes ellenőrzést jelent elméletileg, gyakorlatban pedig alvást, legalábbis nálunk, a szeizmikánál.
Álmodoztam..., zötykölődtünk..., szenderegtem..., zötykölődtünk..., álmodoztam..., zötykölődtünk..., szenderegtem... volna, de ekkor a délafrikai srác hollandosan ugatós angolsága ébresztett: hey Joe, még a tracken (úton) vagyunk?
Ja, vágtam rá kapásból, mert hát hol is lennénk másutt, nyílegyenesen visz a régi vonal és még nem aludtam annyit, hogy le kellene fordulni róla.
Aztán a garmin képernyőjére pillantottam és helyesbítettem: NO! és folytattam is a gondolatmenetet a what the hell... where are we going-gal, amit úgy ferdítene talán a művelt orosz, hogy "hova a megveszekedett kénköves istennyilába megyünk", ha beszélne angolul.
Kiderült ugyanis, hogy az előttünk sertepertélő biztonságiak tóba futottak, a víz elárasztotta a régi vonalat, így hát kerülünk.
Csak épp erről nem szóltak, mert nem akartak felébreszteni.

No ekkor hugyoztam be majdnem, először.

Aztán másodszor akkor, amikor megláttam, hogy még hátravan 11 km zötyögés a célig.
Megállni nem lehetett, mert a seggünkben dübörgött a konvoj, gondolkodtam az ásványvizes palackba vizelésen, de elvetettem az ötletet ok miatt.
Különben is arra gondoltam, hogy elvileg már 30%-nál jelez a szervezet, szóval fér még...
Azt azonban biztosan állíthatom, hogy csodás volt az utolsó pár száz méter, de még csodásabb az a pillanat, amikor végre megálltunk, kirúgtam az ajtót és kirontottam az autóból, mint anno Zrínyi a várból - csak gyorssabban -, aztán rohaaaaam, irány a legközelebbi dűne, éééééééééééééés.... jahaaaaaaaajjjj!
Innen már könnyű volt a nap.
Lassan befutott a csipet-csapat nagyobb része is, kivéve a pár lemaradót és lerobbantat:



És kijelölődött az új tejjel mézzel folyó kánaán helye:



Estére minden a helyére került, még a naplemente is: