2015. november 9., hétfő

Simm(ple) day

Kirontottunk. Valahogy megnyugatató az a tudat, hogy jóféle autó kerül az ember alá. Olyan, amilyet terepjárónak nevezünk, nem összetévesztendő a telekjárókkal. Valahol itt, a Toyota Landcruisereknél (pontosabban ennél a típusnál) érik el a terepjárók evolúciójuk pillanatnyilag legmagasabb fokát. Ezzel nem azt mondom, hogy a legjobb, hanem azt, hogy ezen a szinten minimum ezt kell tudnia minden autónak, ha az terepjárónak gondolná hívni magát. Mert hogy a tulaj mit gondol a négykerekűjéről, az a kutyát nem érdekli, itt, most, nálunk, perpill. Persze szigorúan munkásautóról beszélünk, aminek két alapvető feladata van: elvigyen akárhova és visszahozzon akárhonnan.



Persze kívülről nem látszik szinte semmi, legföljebb az a halvány érzése az embernek, hogy ezt nem országútra tervezték, vagy pedig nem személyautónak: túl szögletesek a formák.



Az alap "autó" fölszerelése is sokat elárul, kinek van pl. tripla pótkereke? :)



De ugye az autó nem minden, kell azért más is a boldogsághoz, itt van mindjárt Hussein, hátán a Leica GPS zsák, kezében rádió és kontroller. Hogy a képénél csak az etióp fekete sötétebb (vagy az sem) az egy dolog, de hogy a fényképezőgép nem tud ezzel megbirkózni, az fura. A kocsiban próbáltam a telefonszáma mellé fotót készíteni, de ott sem sikerült. Hiába toltam a képébe a lencsét. Vakuval. Elnyeli a fényt?*



Tegnap este megérkezett a simm kártya, amit még Mekelében rendeltem.



Nosza, elő a kisollót, merugye az S-négyesbe kisebb kell, nyisziteltem, hozzáméregetve a téhomoshoz, majd a késem hegyével mélyre nyomva örömmel konstatáltam, hogy sikeresen be is kattant a helyére.
Örömömben fel is hívtam az én drágámat: van élő kapcsolat. A térerő pompás, hiszen itt áll egy mobilt szerteszét szóró torony, alig 50m-re a tábortól.

Reggel mutatom a sofőrömnek, hogy nédda, van telefonomban helyi kártya, este beszéltem is az otthoniakkal, bibííí!
Mire ő rápillantott a képernyőre, majd kaján vigyorral azon a fekete képén csak annyit mondott:
- Offline.

És tényleg! Miazördög?! Eddig tartott a bódottá?
Igaz, hogy csak három és fél dollárba került, de akkor is!
Aztán Gás** elmagyarázta, hogy a torony napelemes és csak akkor lesz térerő, amikor majd feljön a nap és pumpál annyi delejt a rendszer az elektronikába, hogy az felébredjen.
Oké, de akkor este hogyan működött?
Akksikat is töltenek a napelemek...
Hm, ha csak úgy nem :)

Aztán alighogy elindultunk kifelé, megjött a full jel, mellé pedig egy sms: örömmel látnak a hálózaton és adnak 300MB ingyenes netezési lehetőséget.
Nem imádnivalóak?


*Kissé világosítottam a fotón, hogy azért mégis...
**Úgy kell írni, hogy Gaas