2013. október 15., kedd

Csend

A ventillátor lábujjhegyen, hang nélkül kavar, még a fény is csendes most a lehúzott roló mögött, így hát tisztán hallattszik az Allah'u Akbar elnyújtott, dallamos éneke, hoppá, ebédidő, tolom hátra a székem és indulok az etetőhelyre. A tengők már ott nyammognak a tányérok fölött.
Meglepetés: a salátás tálak között az egyikben gránátalma, juhéééé! Miután letudtam a csirkemellcsíkok/hagymakarikák/zöldpaprikacsíkok/fűszerek összesütött egyvelegét, megraktam egy leveses edényt legalább három méretes almányi maggal, így indultam vissza az irodába. Közben elhaladtam az Erbilből idecűgölt pöpec kerámia (cserép?) bbq szerkezet előtt, melyre ma este feladat hárul majd, illetve az ajtó előtt, amely kulcsra zárva őrzi a fél doboznyi jégkrémem (csokisvaniliás :))

Noésmostvalamiérdekesség, tadaaaaaaaaaam! A régi fotók között rábukkantam erre ni:





Egyszerű János erre azt mondaná hogy ez vagy valami, vagy megy valahová... Sőt, elképzelek két rendőrt amint a Szaharában ülnek egy homokdombon, horgászbottal a kezükbe. Elhalad mellettük egy karaván és a vezető odakiált (persze hogy magyarul! ilyet még kérdezni is! hát beszél a rendőr nyelveket? nem, nahátakkor!):
- Emberek, itt nem lehet halat fogni!
Mire az egyik rendőr morcosan a másiknak:
- Nem megmondtam egy órája hogy üljünk át arra a dombra ott?!

Mert hát mégiscsak van hal a Szaharában, legalábbis leferdítve a nevét ennek a jószágnak valami olyasmi jön ki, hogy a sivatag hala. És nevéhez méltóan a homokban él, a homok alatt közlekedik. Ezt segíti halpikkely szerű síma bőre, valamint az a tulajdonsága, hogy a lábait teljesen a törszéhez tudja szorítani. Fejest ugrik a homokba, elmerül benne, majd kígyózó mozgással eltűnik a szemünk elől, ha nem figyelünk, az hogy merre jár csak a homok finom mozgásából látszik néha. Állítólag fehér húsa a hal ízére emlékeztet és keresett csemege a szaudiak körében, ennek megfelelően borsos az ára is...
Történelemóra vége! (Vagyizé... öö... hittan?!)


Zene!