2016. október 5., szerda

Befejezetlen fejezet

Azt hittem azzal véglegesen lerendezem az éjszakai gőzfűrészt, hogy a 16-os szobába költözöm, ugyanis annak mindkét oldalán fürdőszoba van. Azt nem tudom hogy a fenébe lehet egy kétszintes házat így tervezni, ráadásul az ajtómmal szembeni beugró részen is fürdőszoba található, csak feleakkora mint a szobám (és a két mellettem található, ugye).
Az első éjszakán kiderült, hogy a horkolás nem ismer határokat, szerintem valami furmányos módon fekete lyukat képez a falon, belekúszik, irdatlan távolságokat tesz meg, csillagködök között vágtat a fénynél sebesebben, aztán kibukkan a szobámban és eliminálására hiábavaló mindenféle erőfeszítés (avagy Resistance is futile! ). Ma reggel bontatlan füldugót találtam a szekrény alján, véletlenek márpedig nincsenek...

A napkelte ellenben nagyon szép itt a Kaszpi-tó (na jó, legyen tenger) partján, vagy legalábbis olyan szép mint bárhol máshol:

Aztán lassan kibontakozik a "táj":

Persze jártam már a partján, valamikor 16 évvel ezelőtt, csak épp szemben, a türkmén oldalon. A sivatagban még jöttünk-mentünk:

De a parton akadtak mizerábilis pillanatok, még gyalog is gyakran elsüllyedtünk a puha iszapban (ami nem is tűnt puhának az első pillanatban), hát akkor a fúróberendezés mire számított?

Aztán délelőtt más dolgunk nem lévén kigaloppoztunk megnézni a fiúkat, akik épp felderítik a terepen azt, hogy a vibrók miként tudják legyőzni a falvak keskeny utcái alkotta káoszt és eljutni minnél gyorsabban a megfelelő pontokra.
Persze ha már ott voltunk, leugrottunk a partra, mert imádom a tengert (még ha ez itt tó is). Büdös. Nyersolaj szagú. A helyiek szerint az itt kifogott halak is azok: belül feketék.
Visszafelé beugrottunk egy elhagyatott (volt) szovjet laktanyába, körbegurultunk a most birkák legelte pázsiton, sétáltunk a még mindig szép, fenyőkkel szegélyezett sétányokon, melyek a (mostanra) lerombolt épületeket kötötték össze és az egyik leomlott falú, tető nélküli terem kopottas, halványkék falán megcsodáltuk a bordóval festett kétembernyi képet a nagy tanítóról. Persze csak a tartása alapján ismertem föl, mert a fejét és a szívét golyók roncsolták szét, valaki dühös volt valakire, valamiért...
Visszafelé beugrottunk egy "tandori"-nak nevezett helyre, ahol két helyi asszonyság ügyködött azon, hogy finom grillcsirkét állítson elő. Itt Paul (aki délafrikai-ír családból származik és görög-egyiptomi a felesége) már megszerezte a betevőt :)

Persze a technológia eltért az otthon megszokottól, sem tandori nem volt ez, sem grillcsirke. Itt méretes, arab országokban kenyérsütésre használt kemenceszerűségekben sült a csikken és bár szárazabbnk tűnt, isteni ebédet rittyentettünk a helyi finom fehérkenyér és uborka hozzáadásával.

Aztán meeting, majd este lett, vacsorára készülve az ebédlő lépcsőjéről még lekaptam a kikötő egyik részét: