2016. október 18., kedd

Lufi in the sky

Neeeeeeeeem, ez NEM a beatles :)

Két róka futott át előttem az úton, balról jobbra haladtak és ha jól tévedek, ez kimeríti a feng shui valamiféle pozitív faszságát. A gyakorlatban -mint megtapasztaltam- annyit tesz, hogy eltűntek a kutyák. A fekete ördög este megjelent az ajtónknál, épp amikor a pizzafutár meghozta a margar(é/i/í)*tákat. Finom a pizza. Bárt tengerparti város és megveszek mindenféle halért, ha szóbahozom itt, akkor mindenki csak a fejét csóválja. Tegnap megpróbáltam rendelni, kétféle is szerepel a szórólapon, húzós árral, gondoltam csak jó kell hogy legyen akkor, de egyikből sem tudtak adni. Ezt isteni jelnek vettem, jöhetett megint a pizza. (A doboz elég vacak, snassz szürkésfehér karton, talán iskolások vágják ki kisollóval, vagy börtönben készül, semmi felirat rajta, ellenben ami belematerializálódik: finom (feltéve, ha nem kecskesajt kerül a séf kezeügyébe, mint pár napja. No az sem volt rossz, csak (ember/isten)*telenül sós)).
Visszafelé azért hoztam a virslit, mert ugye korahajnalban még nem fog úgy az agy és nem köti ösze a rókák jelenlétét a kutyák nemjelenlétével. Főleg úgy nem, hogy se tea, se kávé, csak kiugrik a tus alól, felkapja a padlóról azt amin épp átesett, belebambul a sötétbe, hagyja hogy vezesse a yellow brick road bazaltkaviccsal felszórt ösvény és aztán lassan, nagyon lassan -a reggeli hatására- beleszublimál a való világba.




(Ez? Ja ez csak egy kis eső a Szaharában, persze a táborig nem jutott el. És hogy miért szúrtam be ide? Ki tudja? Én nem.)

Tehát a virsli ott lapult a bal kezemben és lokátoroztam veszettül, de hiába, mert egy fia kutya nem sok, annyit sem láttam (pedig abból négy is szaladgál a környéken). Eltűnt a fekete ördög (bár az egész váratlanul szokott fölbukkanni), eltűnt a csapat, a mama a kicsikkel, a félénk fekete-fehér, mind eltűntek!
Valahol itt jártam az elmélkedésben, amikor egy újabb róka futott át előttem, jobbról balra (visszafelé mentem) és ekkor esett le a kockás magyar papírtantusz: rókavonulás van. A kutyák által hagyott légüres teret töltik föl épp, mert a világnak egyensúlyban kell lennie, különben borul a mutatvány minden szinten.

Aztán ezek hatására -míg bakancsom a sáros talajt tapodta- az futott át rajtam, hogy minden rendben van, még akkor is, ha ezt a minden rendben van-t egyesek kisajátítják és megpróbálják a többi emberlénybe tuszkolni még akkor is, amikor azoknál -tegyük hozzá egyelőre, mert még...- kurvára nincs rendben minden (persze rendben van, csak nem tudnak róla, azért a mert még...)

A Sanyi, az tudta:
Teljes bölcsesség a kőé s a meztelen léleké. A semit-sem-tudás azonos a mindent tudással.
Menj a fényhez, de ne kérdezz tőle semmit. Akinek nincs szüksége arra, hogy kérdezzen: közös a felelettel.
Mihelyt okosabb vagy bárkinél: ostobább vagy mindenkinél. Hogy okosabb legyen, ezt jogosan csak a mester teheti, aki”okosabb”-ságából eredő ostobaságával tisztában van s akinek részéről a tanítás alázat: a hallgató bölcset alárendeli a beszélő bolondnak.
Az igazság, mihelyt kimondtad: már nem igazság; legjobb esetben is csak gyarló megközelítése az igazságnak. A bölcs csak addig bölcs, ameddig hallgat; mihelyt megszólal, bolond, mert tápláló tudásának csak az emészthetetlen héját adhatja át."Ami ebbe a szerencsétlen héjba úgy-ahogy belefér: azt keresd, azt edd" - többet nem tehet.
Ha az igazságot akarod birtokolni, a tanításokat csak segítségül használhatod, önmagad mélyén kell rátalálnod.
Hallottátok? A Bölcs csak addig bölcs, amíg hallgat... Ez a sok majom meg harsányan pofáz és fossa a könyveket a saját igazságáról. Muhaha!!! :D
Óvakodjatok a hamis tanítóktól :)

Naszóval ezekről elmélkedtem vígan, míg ballagtam visszafelé a szemetelő (nagyanyám szerint ugye) esőben Szamarkand felé, az aranyúton.






* a megfelelő kiválasztandó

Zene! :))))))))))))))





(és mégegy, az útról :)))