2013. szeptember 28., szombat

Emlék vagy valóság?

A .44-es Taurus magnum mély dördülései, hatalmas villanásai, csuklót csavaró fölfelé ugrása, istentelen hátrarúgása, az öt lövéses sorozatok utáni égett lőpor sza... illata a levegőben, kicsit édeskés, kicsit kesernyés, orrodba tapadós...



A lőtérről kilépve csendes alkonyat fogadott.

Aztán a pályán ráálltam pontosan százra, légkondi kikapcsolva, minden ablak lehúzva, tető kinyitva, 25 fok és a százezerrel dübörgõ Tankcsapda:
Szabadon...



Nem volt egyszerű százon tartani a 200 lovat, de sikerült és élveztem ahogy a hajamat borzolja a könnyű menetszél.
A Hold párától piszkoshalványnarancs sarlója hol a sztráda jobb-, hol a bal oldalán lebegett, pontosan egy tenyérnyire a horizonttól - tudom, megmértem.
Szórakozottan néztem a mellettem elhúzó kocsikat, mosolyogtam, mert láttam az időt. Úgy gondoltam, hogy azért rohant mindenki, mert időt akart nyerni, közben pedig nem is tudtak arról, hogy épp most veszítik el. Azt is, és a csillagokat is.




Mert ha valaki 170 fölött száguldozik akkor nincs ideje arra hogy felnézzen, az útra kell koncentrálnia de nagyon... időt nyer, miközben időt veszít, jó ez így, hiszen egyensúlynak kell lennie.

Mivel lelassítottam az időt, most nyugodtan szemlélődhettem, magamba szívhattam az este minden csodáját, fényét, illatát. Az előttem haladó kocsik piros kétsoros gyöngyfűzérként ragyogtak a sötétben, a szembejövõk pedig szemkápráztató ezüst füzért alkottak ameddig a szem ellátott. Frissen kaszált fű illata csapta meg néha az orrom, valahol Székesfehérvár alatt pedig épp a sütőből kivett porcukros fahéjjas tekercset is éreztem.
Aztán balra fordulva megpillantottam egy csillagot, hát felnéztem a nyitott tetõablakon keresztül az égre, és igen, ott ragyogtak, ott sziporkázott mindegyik mint akkor, valamikor régesrég...

Hm... fenn a Lővérekben... érezni a fű illatát, hallgatni a tücsköket és az éjszaka neszeit, miközben hanyatt fekszel a hálózsákban, két karod a párna és lassan rád ereszkedik az éjfél utáni hűvös pára, megborzongat egy pillanatra, ugyanakkor olyan érzéssel tölt el mintha otthon lennél, jó meleg kandalló mellett, forró teát szürcsölve egy téli estén...
Élvezni ezt a kettős érzést és elmerülni a távoli és mégis oly közeli csillagokban, lélekkell végigtapogatni a tejutat, minden zeg-zugába bepillantani, minden apró részletébe belefeledkezni, álmodni, felemelkedni ...




Hm... zene...