2013. június 22., szombat

9555

Reggel egy cetli várt a billentyűzeten:
NEED AA BATTERIES
És a korábban este már megfigyelt hatalmas fekete tücsök ücsörgött a fotelomban.
A papírra ráírtam hogy NO PROBLEMO AMIGO, a tücsköt pedig megfogtam (be volt lassulva rendesen, nem tudom a Chivas kupakját hogy a csudába tekerte le) és egyszerűen kitettem az ajtó elé: halaggyá!

Kávé. A szemesnek pontosan 95°C fokos víz kell, vajon a nescaffe is itt érzi jól magát? Sikerült már langyos vízzel is kikevernem, sőt egyszer még Afganisztánban úgy oldottam meg hogy a számba ürítettem az MRE-ben található 3 in 1 zacsit, majd ittam rá vizet. Az elképzelés szerint majd a számban összekeveredik ha ugrálok picit (vagy rázom a fejem :)), megmelegszik (37 fokra kb), mifene... Aki esetleg nincs megáldva meglehetős képzelőerővel -esetleg az empírikus utat jobb szereti- az nyugodtan próbálja ki. Mé (ez is újbeszélül van?) csak nekem legyen szar? :))
Aztán a tejpor/kávé arány... ilyenkor reggel rettenetesen fontos kérdés. Hozhatnék ugyan tejet az ebédlőből, de az olyan mint a Mehemed: sosem látott tehenet. Szaudarábiából (ejj de szép név, gondoljunk csak bele, arááááááábiaaaa...) származik, de hogy miből készül... nem érdekel :)
Mindenesetre borítani szoktam bele rendesen, miközben Buddy Holly halhatatlanját dúdolom, persze a heartbeat-et tejpor-ra cserélve. Fütyülni is tudom :)
(Akinek esetleg nem megy, tessék, nagyon egyszerű: Heartbeat :))

Aztán ez, tegnapról. Legyen kakasjárásom ha tudom mi a franc akart ez lenni:



Ahányszor csak beütöttem valamit a gugli keresőbe, mindig ez az ablak jött föl. Peeersze, majd beszélgetek veled, pubi!

Mi van még... ööö... ó igen, ma levágják a füvet körben a kerítés mentén kívül is, meg belül is, hála a pár napja történt kígyós kalandnak. Persze én nem hiszek abban hogy ez majd távoltartja a kígyóka, javasoltam hogy inkább gyújtsuk föl. Akkor az égett szag hátha, de én is beláttam hogy nem égethetjük le egész Kurdisztánt egy ilyen piszlicsáré ügy miatt. Ugyanis a fű mostanra már pergamen szárazságú (van ilyen? :)).

Aztán, tegnap az is kiderült, hogy Amedi (vagy Amediya) micsoda híresnevezetes hely. Bezony. Van itt minden ősi cucc, sőt még talán az is valószínű, hogy három napkeleti bölcs is innen indult Jeruzsálembe! Ez azért már csak valami, nem? (Egyébként megnéztem a térképen, ha nem is napkeletre vagyunk Jeruzsálemtől hanem kicsit északabbra, mondjuk épp északkeletre, azért csak keletre esik a szent helytől Amedi). Akiket jobban érdekel ez a dolog azok pedig fogják magukat és bepötyögik (zseniknek elég innen copy/paste) a gugliban azt hogy Kurdistan Amedi és aztán átállítják webről fotóra a keresőt, rengetegmindent láthatnak majd. Még talán azt az éttermet is, ahol meg szoktunk állani egy csikken kebabra, bablevessel :)



Anno én is fotózgattam, ha már egyszer körbemértük (sőt egyik control pointunk ott lapul a szomszédságában egy magasabb domb csúcsán), de nekem nem sikerült megfogni igazán:





És tegnap szaporodtunk is, jött egy új geofizikus. Egy német lány érkezett erősíteni a quality controlt. Vacsoránál volt forgolódás az étteremben. Valaki megkérdezte: csinos? Nem figyelsz, mondtam hogy: nééé-met! :)

Most pedig: előre a munka frontján, na nem annyira népünkért és pártunkért, de azért előre! Úgy kb. abba az irányba :)