Jegyet ide, ahol olyan jól éreztem magam... és még gyönyörű is, már akinek ugye :)
(Algéria, 2009. 06. 08.
Angol nyelvlecke, kezdőknek.
Kettőkor elindultunk északra, mehettünk már vagy 20km-t a sivatagban amikor hirtelen (suddenly) jobbra húz az autó. Defekt. Öt (five) méterre egy lapos rész, addig elgurulok lassan (slowly). Megállok. A katonák segítenek. Egyik követ tesz a hátsó (rear) kerék elé és mögé. Másik már lazítja a jobb elsőn a kerékcsavarokat, miközben az emelő lapját bedobom az első (front) tengely alá. Ez egy 60cmx60cm-es fogantyúval ellátott erős fémlap (jackplate), felületénél fogva megakadályozza hogy az emelő (jack) belesüllyedjen a homokba (sand). Befekszem a kocsi alá, eligazítom a talpat és ráhelyezem az emelőt. A Land Cruiseré nem hidraulikus és emiatt kissé macerásabb, de nehezebben is megy tönkre és ha valaki Isten (God) háta mögé settenkedik bohóckodni, akkor jobb ha ezt szem előtt tartja. A difi mellett a híd alá igazítom az emelő recés fejét, összekapcsolom a hajtórudakat és tekerni kezdem hogy emelje az autót.
Minden forró (fuckin' hot). A homok, a kocsi, a levegő (air). Kesztyű nélkül még a pótkereket sem lehet megfogni, mert odasül a tenyér és az ujjak. Nem sokat kell emelni, már pörögnek kifelé a csavarok, rossz kerék le, új fel, csavarok a helyükön, már engedem is le az emelőt ahogy a tizedes (corporal) meghúzta mind az ötöt, a kampós hajtókarral kirántom a Toyota alól a fémlappal együtt, megy minden a helyére, motor indít, légkondi maximumon, sukran dzsázílán (this is arabic) a katonáknak, háfván válaszolják mosolyogva, erre hozzárakom még a barraka laufik-ot is és megyünk tovább.)
"valaki mondja meg mi az hogy elmúlt,
Valaki mondja meg hol marad?"
(Algéria, 2009. 06. 08.
Angol nyelvlecke, kezdőknek.
Kettőkor elindultunk északra, mehettünk már vagy 20km-t a sivatagban amikor hirtelen (suddenly) jobbra húz az autó. Defekt. Öt (five) méterre egy lapos rész, addig elgurulok lassan (slowly). Megállok. A katonák segítenek. Egyik követ tesz a hátsó (rear) kerék elé és mögé. Másik már lazítja a jobb elsőn a kerékcsavarokat, miközben az emelő lapját bedobom az első (front) tengely alá. Ez egy 60cmx60cm-es fogantyúval ellátott erős fémlap (jackplate), felületénél fogva megakadályozza hogy az emelő (jack) belesüllyedjen a homokba (sand). Befekszem a kocsi alá, eligazítom a talpat és ráhelyezem az emelőt. A Land Cruiseré nem hidraulikus és emiatt kissé macerásabb, de nehezebben is megy tönkre és ha valaki Isten (God) háta mögé settenkedik bohóckodni, akkor jobb ha ezt szem előtt tartja. A difi mellett a híd alá igazítom az emelő recés fejét, összekapcsolom a hajtórudakat és tekerni kezdem hogy emelje az autót.
Minden forró (fuckin' hot). A homok, a kocsi, a levegő (air). Kesztyű nélkül még a pótkereket sem lehet megfogni, mert odasül a tenyér és az ujjak. Nem sokat kell emelni, már pörögnek kifelé a csavarok, rossz kerék le, új fel, csavarok a helyükön, már engedem is le az emelőt ahogy a tizedes (corporal) meghúzta mind az ötöt, a kampós hajtókarral kirántom a Toyota alól a fémlappal együtt, megy minden a helyére, motor indít, légkondi maximumon, sukran dzsázílán (this is arabic) a katonáknak, háfván válaszolják mosolyogva, erre hozzárakom még a barraka laufik-ot is és megyünk tovább.)
"valaki mondja meg mi az hogy elmúlt,
Valaki mondja meg hol marad?"