2013. június 21., péntek

Idézgetek...

Hát frankó... hogy baszná meg a vörös seggű ördög! (Ha már idézgetek, kezdjük Haumannal. Melyik film is volt? :))

Az ember ücsörög a tisztáson elszórtan heverő fehér kellemesen meleg köveken, szívja magába alulról és felülről az energiákat mint a gyík. Körülötte szépséges, zöldelő fákkal borított hegyek, szürkésfehér sziklacsúcsok, madárdal, felhőtlen kék ég. Jobbra a völgyben egy kis folyó kanyarog, mögötte látszik a bulldózerünk vágta út is:

Aztán ha az ellenkező oldalra pillantunk, ugyan nem térkép e táj (és nem itt született Csokonai Vitéz Mihály), de megteszi:

A statikus a PER009-esen hiba nélkül megyeget, azzal nincs is több dolgunk csak néha meglesni az akksik állapotát (persze fölöslegesen, mert van két belső és egy külső, az elektronika pedig úgyis automatikusan vált ha az éppen használt lemerülne, de mégis... )

Épp felforrt a körbe rakott kövek között lobogó kis tűz lángjai fölött a víz a kopott alumínium kannában. Nescaffe kerül elő, meg tejpor, nem cukrot azt nem, de azért lássuk mi van ma a kávé mellé, hm, valami jordán piskótatekercses süti, hogyaszongya: Swiss roll (sponge vanilla cake filled with orange jam and vanilla cream - ha valaki nyelvet tanul ;))
A kocsi mellett egy terebélyes fa árnyékában két terepszínű ruhás és gépkarabélyos katonával (bár én partizánnak hívom őket, hamár a PKK-t itt nem illik) diskurál a sofőrünk, ők teáznak, papír pohárból. Érdekes, itt a kávénak nincs igazi kultúrája, értem ezalatt azt, hogy pl. Zakhoban sem láttunk kávéházat egyáltalán. A tea -vagy sáj- viszont kötelező kelléke az ebédnek (reggelinek, vacsorának, vagy a csakúgynak).
A zergefüttyös csendbe hirtelen sugárhajtómű egyre erősödő sziszegése keveredik, folyamatosan változik, erősödik, átvált sistergésbe.
A két partizán azonnal felugrik, egykük valamit kiabál a sofőrnek mielőtt gyíksebesen eltűnnek a sziklák között, Mizen pedig passzolja a tőlük kapott instrukciót: fussunk, mert lehet hogy bombát dob a gép!
Na most az ember ilyen esetben vagy úgy tesz mint a Snatch-ben (Blöff vót asszem otthon) a Statham gyerek meg a Graham gyerek, arcukon az ááááoooúúúúúúúvááázze meglepetéssel, vagy úgy mint a Pitt gyerek aki nyugisan vigyorog, amikor épp pofánlövik Ford bácsit a Jaguárból.
Nekünk is ez a két választás maradt, miközben figyeltük a völgyben alacsonyan közeledő török F-16-ost. Legfeljebb hasra vetődhettünk volna a maradék pár másodpercben, de akkor kilöttyen a kávé.
Pár pillanat múlva már fölöttünk dübörgött a szürke gép, jól látszott rajta a hasa alá függesztett póttartály, de a szárnyvégi levegő-levegő rakétán kívül nem cipelt mást. Meredeken fordult és a hajtómű éktelen süvítése fülrepesztő mennydörgésbe csapott át, amikor bekapcsolta az utánégetőt és felhúzott a magasba... pffff. Akarom mondani: aztakurva!

***

Hüh, semmit nem dobott a fejünkre, néztünk össze Kistow-val, akinek csokiskávé-barna bőre mintha kissé megfehéredett volna. A gép gyorsan emelkedett és északra, a határ felé tartott.
Sofőrünk előmászott a kocsi alól, és szorgalmazta a tűnjünkapicsábadekurvagyorsan dolgot, de megnyugtattam, hogy amennyire tudom tűzszünet van, szóval ha ki is nyírnak bennünket, az nem marad szó nélkül :)
Mindenesetre ettől a pillanattól kezdve hegyeztük rendesen a fülünket, és egyfajta gombóc is rezgett ott lent, amit az sem enyhített hogy fél óra múlva megjelent egy drón és lustán körözni kezdett a terület fölött.
Este a táborban hasonló sztorival jött mindenki, aki a hegyekben bóklászott aznap: a hegymászók, az aknakutatók, a fúrósok, a kábelesek és a robbanóanyag töltők.

*** (Ez csak illusztráció, a fényképezőgép sajna a kocsiban volt épp, de ugyanilyen Falcon nézett meg bennünket, nagyon :))